Skip Ribbon Commands Skip to main content

Marantz praznuje 60. obletnico

apr 28, 2013
Marantz: 60 let – posvetilo glasbi. ker je glasba pomembna.

Eindhoven, 1. Maj, 2013 – Marantz, svetovni voditelj v naprednih avdio tehnologijah, praznuje 60. obletnico. Že 60 let je ime Marantz sinonim za najboljše v hišni elektroniki. In celo danes, med vedno več in velikokrat tudi pomešane tehnologije, Marantz-ovi izdelki še vedno posnemajo vizijo, ki je gnala Saul B. Marantz-a k širitvi senzoričnega horizonta tudi najbolj zahtevnih ljubiteljev glasbe. Le peščica podjetij v domači zabavni industriji se lahko pohvali s tako dolgo tradicijo visoke kakovosti, ki žene podjetje še danes.

Vse se je začelo leta 1948, ko je CBS predstavil prvo LP ploščo, ki je podžgala interes javnosti po reprodukciji kakovostne glasbe. Eden med njimi, ki jih je zajel ta val je bil tudi ljubitelj glasbe, svobodni oblikovalec in amaterski glasbenik: Saul Bernard Marantz, New Yorški domačin, rojen leta 1911. Čeprav se je zaljubil v svojo vinilko, je bil globoko razočaran nad opremo, ki je bila na voljo v tistem času, zato se je zaprl v svojo klet, kjer je ogromno časa oblikoval, izdeloval, podiral in ponovno izdeloval lastne ojačevalce, ki bi predvajali njegove LP plošče v kakovosti, ki si jo zaslužijo. Štiri leta kasneje je izpopolnil revolucionaren pred-ojačevalec – opremljen z vsakim izenačevalcem, ki ga je lahko našel in ki bi zmogel obvladovati takrat zelo nestabilne snemalne karakteristike. Pred-ojačevalec, ki ga je poimenoval Audio Consolette, je prvotno izdelal predvsem zase. Vendar pa je na vsakogar, ki ga je slišal, naredil tak vtis, da so vsi hoteli enega zase. Zaradi velikih zaostankov pri naročilih je Saul leta 1953 ustanovil podjetje Marantz in odprl tovarno v Woodside-u, Kalifornija. Njegov talent pri industrijskemu oblikovanju in sposobnost zasvojiti talentirane inženirje s svojo vizijo je privedlo do legendarnih izdelkov v prihodnjih desetletjih.

Danes, v letu Marantz-ove 60. obletnice, razkrivamo novo dobo avdiofilnih izkušenj. Tako kot je prvi pred-ojačevalec iztisnil kar največ iz prvih LP plošč in je Marantz CD63 postavil nov nivo kakovosti predvajanja CD ploščkov, imajo tudi najnovejši Marantz-ovi izdelki pridih odličnosti – z novim NA-11S1 mrežnim predvajalnikom in novim Consolette brezžičnim zvočnikom. Oba sta »prva svoje vrste« in izjemna primera inovativnih prebojev, po katerih slovi Marantz – v vsej svoji 60 letni zgodovini. Le kako lahko eno podjetje tako konsistentno in tako dolgo premika meje mogočega? 

»Odgovor se skriva v našem sloganu« pravi Terry O'Connell, CEO, Marantz. »V vsaki tiskovini, vsaki spletni strani, vsakemi oglasu povemo »ker je glasba pomembna«. A to ni le slogan, marketinški prijem. To je filozofija, ki poganja naše podjetje od samega začetka. Verjamem, da je to glavna razlika med Marantz-om in ostalimi izdelovalci avdio opreme.«

Marantz: 60 let – posvetilo glasbi. ker je glasba pomembna

Marantz letos praznuje svojo 60. obletnico. Ob tej priložnosti je Marantz izdal nov mrežni predvajalnik, NA-11S1. To je prvi predvajalnik, ki v celoti izkorišča potencial novih high-res medijev. Uporabnikom omogoča predvajanje prenesenih high-res avdio datotek in omogoča pravo »studio master« kvaliteto kar v njihovi dnevni sobi. Poleg NA-11S1 je Marantz Consolette: prvi brezžični pretočni zvočnik za vsa avdiofile. Oba sta »prva svoje vrste« in izjemna primera inovativnih prebojev, po katerih slovi Marantz – v vsej svoji 60-letni zgodovini. Le kako lahko eno podjetje tako konsistentno in tako dolgo premika meje mogočega?

»Odgovor se skriva v našem sloganu« pravi Terry O'Connell, CEO, Marantz. »V vsaki tiskovini, vsaki spletni strani, vsakemi oglasu povemo »ker je glasba pomembna«. A to ni le slogan, marketinški prijem. To je filozofija, ki poganja naše podjetje od samega začetka. Verjamem, da je to glavna razlika med Marantz-om in ostalimi izdelovalci avdio opreme.«

Vse se je začelo pomotoma

Zelo dobro znana anekdota govori, da je Saul B. Marantz svoje podjetje ustanovil tako rekoč ponesreči. Enostavno je hotel predvajati svoje plošče v višji kvaliteti kot so dopuščali izdelki tistega časa. Štiri leta je oblikoval, preoblikoval in izdeloval svoj pred-ojačevalec, opremil ga je z vsakim izenačevalcem, ki ga je lahko našel. Pred-ojačevalec, ki ga je poimenoval Audio Consolette, je prvotno izdelal predvsem zase. Vendar pa je na vsakogar, ki ga je slišal, naredil tak vtis, da so vsi hoteli enega zase. Tako se je leta 1952 odločil, da izdela 100 setov, a jih je prej kot v letu dni, izdelal in prodal preko 400. Uspeh ga je gnal, da izdela komercialno verzijo Audio Consolette, poimenovano Model 1, in tako je bilo leta 1953 rojeno podjetje Marantz.

Saul B. Marantz je bil predvsem velik ljubitelj glasbe. Ni samo užival v poslušanju glasbe, ampak je bil tudi nadarjen amaterski glasbenik, ki je užival v igranju in komponiranju glasbe. To je dalo njemu in podjetju, ki ga je ustanovil, prednost pred ostalimi izdelovalci Hi-Fi opreme. Zavedal se je, da se mora vsak glasbenik, kadar igra v živo, popolnoma »vklopiti« v celoto. Ne glede na svojo tehnično dovršenost, posamezen izvajalec, enostavno ni pravi, če ni del celote. Saul je ta princip uporabil pri izbiri komponent in podsistemov, ko je sestavljal svoje sete. To je poglavitna prednost Marantz-a. Glasba je tista, ki je pomembna in ne zmogljivosti izmerjene v R&D laboratorijih (laboratoriji za raziskave in razvoj (Research & Development)).

Nič se ni spremenilo

Čeprav je avdio industrija prestala številne izjemne revolucionarne spremembe v zadnjih 60-ih letih, se način, kako podjetje izpolnjuje svoje poslanstvo, po besedahTerry O'Connell-a, ni prav nič spremenilo. »Ko eden izmed naših inženirjev na Japonskem ali v Evropi preizkuša transformator ali DAC, ga ne zanima ali je dober ali slab, ampak samo, kako se vklopi v celoto, kako deluje skupaj z ostalimi komponentami. Izdelavo novega Hi-Fi sistema bi lahko primerjali s sestavljanjem športne ekipe. Z dovolj denarja lahko dobite najboljše igralce na svetu, a to ne pomeni, da bodo zmagali. Celotno moštvo mora delovati harmonično, vsak posamezen igralec mora biti odličen v vlogi, ki jo igra, a poleg tega mora poskrbeti, da imajo tudi drugi igralci priložnost igrati po svojih najboljših močeh. Vsi Marantz-ovi inženirji to zelo dobro razumejo in na srečo imamo zelo izkušeno ekipo, še zlasti na Japonskem. Tam živijo in dihajo to filozofijo na vsaki stopnji razvoja novega izdelka.«

Torej govorimo o »treniranju športnikov« - ne elektroniki?

»Ne, seveda imamo elektronska orodja in inštrumente,« pravi Ken Ishiwata, ambasador Marantz-ove znamke. »Ampak ti lahko merijo zvočne parametre samo na statični način. Inštrumenti lahko izmerijo samo trenutek, kot lahko fotoaparat ujame plesalca v določenem trenutku. Fotografija bo izjemno natančna, a ne bo pokazala ničesar o dinamiki, hitrosti in ritmu plesalca. Glasba je pravtako dinamična. Njen ton, glasnost, ?način? in intenzivnost se ves čas spreminjata. Zato vsakič, ko delamo na nekem izdelku, merimo njegovo kvaliteto tako da primerjamo dobro znano skladbo, njen zvok in vtis, ki ga naredi, z originalom. Samo takrat lahko povežemo karakter posamezne komponente v celoto.«

Če je ta analiza pravilna, lahko razloži, kako je Marantz ne le preživel vse revolucije ventil-na-tranzistor-na-IC in vinil-na-CD-na-prenos s spleta, ampak je iz vsega teh revolucij prišel močnejši in odločnejši v svojem poslanstvu. Karkoli že je izhodišče, celostno ali ne, Marantz-a najbolj zanima, katera »nova ekipa« je najbolj primerna za igranje nove igre in ne katero novo igro lahko najbolje prilagodijo obstoječi ekipi.

Že od samega začetka Marantz-a je prisotna neomajna strast za popolnost in predanost glasbi in to so bili odločilni dejavniki za podjetje, ki je premikalo in spreminjalo meje predvajalnikov. 60 let kasneje, sledeč duhu Saul B. Marantz-a, Marantz-ovi inženirji še vedno potiskajo meje tehnične odličnosti, ker pri Marantz-u tehnična odličnost ni cilj, ampak popotovanje. Vsak preboj se slavi, kot korak bližje reprodukciji glasbe, kot si jo je zamislil avtor. To je popotovanje, na katerega se vsak Marantz-ov zaposleni s ponosom odpravi. Ker je glasba pomembna.

Zgodovina prelomnic

Eden ključnih trenutkov v Marantz-ovi zgodovini je bilo sočasno lansiranje treh legend leta 1958. To so bile Model 7 (pred-ojačevalec), Model 8 (stereo ojačevalec moči) in Model 9 (mono ojačevalec moči). Enote so (na novo postavile definicijo Hi-Fi kakovosti) redefinirale Hi-Fi kakovost s takim kvantnim skokom, da so ostali referenčni modeli več kot 11 zaporednih let, Model 7 pa je dosegel prodajo več kot 130.000 enot. Kmalu za tem, leta 1963 je Model 10B prav tako redefiniral pojem kakovosti za FM sprejemnike s svojim vgrajenim osciloskopom, ki je preverjal moč in ravnovesje.

V sedemdesetih je Marantz dosegel nove višave z izredno močnimi ojačevalci, med katerimi je Model 500 ustvaril neverjetnih 2 x 250W / 8 ohm. Da je lahko obvladoval toploto, ki jo je Model 500 proizvajal, je Marantz oblikoval inovativni hladilni tunel s posebno tehnologijo razpršitve toplote.

Nato je sledila Esotec Serija, ki je vključevala 42 kilogramski SM1000 stereo ojačevalec moči z 2 x 400W / 8 ohm. Esotec Serija je izjemno dragocena za avdiofile zaradi svoje edinstvene vrtljive mize TT1000, ki se ponaša s steklo-aluminijastim podnožjem.

Do zgodnjih osemdesetih je Model 2600 2ch sprejemnik pridobival na priljubljenosti. Ta 32 kilogramska enota se je lahko pohvalila s 300W RMS na kanal x2 pri 8 ohm-ih.

V prvem letu, ko je bil dokončan CD format (leta 1983) so Marantz, Philips in Sony med prvimi lansirali komercialni CD predvajalnik. Takrat so dekorderji zmogli le 14bitno ločljivost, vendar pa je Marantz-ov CD63, s štiri kratnim oversampling-om dosegel 16bitno ločljivost in podjetje je takoj zasluženo pridobilo sloves CD specialistov.

Leta 1985 je Marantz postavil nov standard v AV svetu z revolucionarnim RV-55. To je bil prvi komercialno razpoložljiv set z Dolby Surround procesorjem, ki je omogočil uživanje v fantastičnem kinomatografskem zvoku doma. Zahvaljujoč sprednjemu stereo, namenskemu sredinskemu in prostorskim avdio kanalom so ljudje lahko izkusili uho-pokajočo triologiji Star Wars, grmeče Ghostbusters in glasbo Flashdanca v udobju svoje dnevne sobe.

AX1000 avdio procesor je bil predstavljen leta 1991, kot popolnoma digitalen procesor signala, ki uporablja najsodobnejši signal 1 bit A/D in SAA7350 bit pretok D/A pretvornikov. AX1000 je bil sposoben izmeriti in prilagoditi avdio pomankljivosti v sobah za poslušanje in je predstavil tri stezni parametrični izenačevalnik, procesor zvočnega polja, ki posnema karakteristike odmeva v znanih koncertnih dvoranah, kompresor/omejevalec, razglaševalec, square wave/white noise/pink noise generator in analizator v realnem času.

Danes bi temu preprosto rekli sobno umerjanje in prostorski efekti, ampak v letu 1991 je bilo to nekaj revolucionarnega in temelj Marantz-ovega uspeha v digitalnem avdio procesiranju. To znanje je privedlo do tehnologij kot so MRAC (Marantz Room Acoustic Calibration) v naših AV sprejemnikih in Marantz Musical Mastering v naših Premium Network Audio in CD predvajalnikih. Prav tako je pomagal zgraditi Marantz-ovo razumevanje digitalnega zvoka in kako pomembna je izbira kvalitetnega DAC in digitalnega filtriranja za dosego najkvalitetnejše avdio reprodukcije.

Leta 1993 je bil razvit novi CD63. Čeprav je nosil enako ime kot njegov predhodnik je bil svetlobna leta daleč od originalne CD63 tehnologije. Prodali so več kot 160.000 enot in predvajalnik je služil kot navdih za prvi KI model v letu 1995.

Leta 1999 je Marantz uporabil svoje znanje in izkušnje na Premium Audio reprodukciji in predstavil prvi avdiofilni pet kanalni AV sprejemnik, SR-14. Rezultat je bil popolnoma nov mejnik v AV kvaliteti. NI presenetljivo, da je SR-14 osvojil mnogo nagrad in bil nameščen v večih sobah kritikov kot “prekosite tega”. Ponujal je 5x 140W v 8 ohm RMS iz masivnega Torodialnega transformatorja, obkroženega z neverjetno varnim in debelim aluminijastim ohišjem in masivnim bakrenim podnožjem.

Od takrat je Marantz vzdrževal vodilno vlogo CD specialista in ko je leta 1999 predstavil Super Audio CD (SA CD) je izdal tudi referenčni predvajalnik SA-1. Leta 2006 je bil čaz za nov referenčni predvajalnik SA-7S1, ki sta ga vodila pred-ojačevalec SC-7S1 in mono ojačevalec moči MA-9S1.

Danes, v letu 60. obletnice, Marantz odkriva novo dobo avdiofilskih izkušenj. Ravno tako, kot je prvi pred-ojačevalec potegnil kar največ iz LP vinilnih plošč in je Marantz CD63 definiral nov nivo CD kvalitete, sedaj novi NA-11S1 mrežni predvajalnik in novi Consolette brezžični pretočni zvočnik podarjata Marantz-ov pridih odličnosti naslednjim novim medijem. Kako sijajno poetičen začetek novih 60 let!

Raziščite Marantz-ovo zgodovino na naši mikro spletni strani posvečeni obletnici: http://www.marantz.eu/history.